Mijn Nieuwjaars Anti-climax.

Happy New blech.. 
Ik werd vanochtend wakker en het eerste wat ik dacht is: wat is er nou eigenlijk veranderd? Het jaar 2020 is voorbij, ja. Maar wat betekent dat nou in werkelijkheid?

Ik kon zo 3 dingen opnoemen die nog hetzelfde zijn gebleven;
1. We zitten nog steeds in een lockdown vanwege het Coronavirus. (I  promise I won't stay this pessimistic until the end of this blog.)  
2. Mijn huis maakt zich nog steeds niet uit zichzelf schoon. 
3. En Davino speelt nog op dezelfde manier verstoppertje. Namelijk zich verstoppend achter een glazen deur, waarbij hij al lacht terwijl je nog aan het tellen bent.. En (nu hysterisch lachend) zelf naar je toe komt rennen als je hem gaat zoeken. 🤣

Hoewel ik aan het laatst genoemde niets zou willen veranderen, was mijn overall feeling niet zo positief als andere jaren. 

Doelen voor dit jaar? 

Mensen die mij kennen, weten dat oud en nieuw voor mij geen diepgaande betekenis heeft. Maar ik stel wel doelen voor het jaar dat voor me ligt (en vervolgens per kwartaal, per maand, per week, per dag en per uur 😝🤣).  

Maar nu wist ik het even niet.. Ik had even het gevoel dat ik er niets voor hoef te doen om van 2021 een beter jaar te maken dan 2020. (Like.. Could it ever be worse than 2020?) 
Gelukkig realiseerde ik me dat die gedachte kwam doordat ik mijn focus te veel had op zaken die ik niet kon beïnvloeden. Ik moest me concentreren op doelen waar ik wel invloed op heb. Zo kan ik van 2021 MY BEST YEAR YET maken. 


Focus on me. 

Ik heb dan ook besloten om te focussen op wat 2020 mij heeft geleerd. We hebben ons allemaal moeten aanpassen, maar het heeft mij persoonlijk ook het een en ander gebracht. Al is het maar meer tijd aan Davino kunnen besteden. Is dit immers niet DE reden dat ik voor het ondernemerschap heb gekozen? Tijd kunnen doorbrengen met mijn dierbaren.. Vervolgens heeft het ondernemerschap me meer tijd gekost dan gedacht en ben ik 24/7 bezig geweest. Totdat 2020 mij anders leerde werken. 

Ja, voor 2021 heb ik doelen in gedachten die heel dicht bij mij staan; gezondheid, mindset en gewoontes. De focus ligt daarbij meer op het proces, dan op het resultaat. Daarbij zoekend naar mogelijkheden om mijn doelen te bereiken, in plaats van te letten op de beperkingen die dit in de weg zouden staan. 
En misschien niet elk uur plannen, zodat er ruimte ontstaat voor de dingen (en mensen) waar ik blij van wordt. 


Extra warme knuffel, 

Mihaily Pieternella,
Beauty4U All

Reacties

Populaire posts