Healthy Monday: Groente Challenge - ontbijt


Ik heb afgelopen week meegedaan met de Groente Challenge van MissNatural. Zodra ik de challenge zag, dacht ik aan een periode dat ik doperwten als ontbijt nam. 

Die heb ik dan ook weer opgenomen tijdens deze challenge. Ik heb er nu echter wat bij gedaan. Een soort pannenkoek die ik ter plekke heb bedacht. 

Ik heb hiervoor 2 sneetjes volkoren brood ik kleine stukjes gebroken. Een scheut water en een scheutje melk erbij en geroerd. Dit heb ik ongeveer 10min laten staan. Vervolgens heb ik er 2 kleine eieren door geklopt en kruiden toegevoegd. Zelf heb ik hier Badia complete seasoning gebruikt en zwarte peper. Weer even laten intrekken. Vlak voor het bakken heb ik er nog wat gedroogde peterselie door gedaan. Maar dit is optioneel. 
Let er bij het bakken op dat je het fornuis niet te hoog hebt staan. Bak de beide kanten rustig totdat de koek lichtbruin kleurt.

Daarnaast had ik 200gr doperwten en ca. 50gr boeren soepgroente opgewarmd in ongeveer 1 theelepel vloeibare margarine. 

Voor vanochtend heb ik iets soortgelijks gedaan. De doperwten heb ik nu echter vervangen door een paar blaadjes spinazie, wat maïs uit blik en een klein beetje geraspte parmezaanse kaas.


Eet smakelijk.. 

Love, Mih. 

P.S: Probeer je het recept uit? Laat je dan even weten wat je ervan vindt? Weet jij hier misschien nog een variatie mee? Ik ben benieuwd.. 

Reacties

Populaire posts